Política exterior europea

europa-i-internacion

#1

Davant els reptes del segle XXI i per evitar que les elits financeres transnacionals aprofitin la crisi per militaritzar la UE, nosaltres hem d’apostar per una política exterior europea que parli amb una sola veu i sigui autònoma de les potències globals, especialment dels Estats Units. Ha de ser una política exterior basada en la pau i els drets humans, no vinculada a un resorgiment de cap imperialisme europeu.


#2

Molt d’acord. Amb l’organització correcta d’aliances a la resta de la Unió, tenim una conjuntura que ens pot ajudar a formar un bloc geopolític autònom de les altres potències mundials (sobre tot amb l’amenaça que representen Trump i Putin pel continent). Això no només vol dir fer la transició OTAN⇒Defensa europea comuna i autònoma, sinó també revisar la estratègia actual de poder transveral (¨soft power¨) a la Unió. Actualment es fa servir en molts casos per defensar interessos econòmics imperialistes. Malgrat això, com bé diu @MarcMartorell podem fer servir el poder geopolític de la Unió per a promoure la hegemonia cultural i política de valors com la pau, solidaritat, drets humans/laborals, etc.


#3

Molt d’acord, i afegiria:

“…basada en la pau, els drets humans i la emancipació”, per recalcar que creiem en la majoria d’edat de tots els pobles i no actuar com una Europa paternalista.


#4

Jo hi afegiria dues coses. En primer bloc hauríem de defugir un antiamericanisme gratuït; m’explico. Una cosa és estar contra les politiques de Trump i una altra nomas parlar d’una sola potència global. Jo hi afegiria: “hem d’apostar per una política exterior europea que parli amb una sola veu i sigui autònoma de les potències globals, especialment deis Estats Units i Rússia.”
El paper de Rússia ha de ser seguit molt de prop. No és només un cotrapoder dels USA sinó que juga un paper imperial molt clar. Només cal mirar el que passa el Pròxim Orient.
és evident que ha de ser una política basada en la pau i els drets humans. Pero també en la defensa de la lliure determinació deis pobles i la lluita contra les diferents formes d’opressió, inclosa el terrorisme.