Participació i transparència

salut-i-sanitat

#1

La participació i l’empoderament de la ciutadania en les polítiques públiques és un valor de qualitat democràtica en el qual s’ha de creure fermament. Cal activar un fort lideratge del poder polític per poder vèncer inèrcies i interessos que s’hi oposin . És fonamental que aquest lideratge sigui compartit entre la ciutadania, els professionals i l’administració de salut; i que s’assegurin els mecanismes de participació activa i real per part de la ciutadania i informant i empoderant la població immigrada sobre els seus drets d’atenció sociosanitària. Cal establir transparència, avaluació i participació de la ciutadania i dels treballadors i treballadores a tots els nivells del sistema. Cal reforçar la qualitat i representativitat de la comunitat en els consells de participació existents en tot el territori català i cal desplegar també comissions de salut de centres sanitaris amb la presència de representants de la ciutadania.


#2

La ciutadania és la titular del Sistema Nacional de Salut i per tant la seva participació ha de ser en categoria de CO-DECISIÓ". Pel que fa a als objectius i exercici del dret a la salut, sense que això suposi cap intromissió però tampoc submissió als aspectes més tècnic-sanitaris. Cal fer pedagogia a tots el nivells i per això ÉS IMPRESCINDIBLE un veritable REPLANTEJAMENT DEL LLENGUATGE que ha de ser entenedor, rigorós però comprensible i defugint la terminologia més corporativa i/o excloent"


#3

Suggeriment de nova redacció:

La participació i l’apoderament de la ciutadania en les polítiques públiques és un valor de qualitat democràtica en el qual s’ha de creure fermament. Cal activar un fort lideratge del poder polític per poder vèncer inèrcies i interessos oposats a la mateixa. És fonamental que aquest lideratge sigui compartit entre la ciutadania, els professionals i l’administració de salut i benestar social; assegurant els mecanismes de participació activa i real per part de la ciutadania i informant i empoderant a la població immigrada sobre els seus drets d’atenció sòciosanitària. Cal establir transparència, avaluació i participació de la ciutadania i dels treballadors i treballadores a tots els nivells del sistema. Cal impulsar la creació dels òrgans i mecanismes de participació de base, reforçar la qualitat i representativitat de la comunitat en els consells ja existents en tot el territori català i cal desplegar també comissions de salut de centres sanitaris amb la presència de representants de la ciutadania. La posada en marxa dels Plans de Salut Local poden ser un instrument de participació fonamental.


#4

Gestió d’incompatibilitats de professionals de la sanitat amb l’activitat privada, personal públic ben pagat amb exclusivitat en la pública. Millores en les condicions dels treballadors públics, disminuir la discriminació d’interins i contractats. Recuperació de tots els drets perduts dels treballadors de la salut, dignificació de les professions sanitàries, reconeixement de serveis prestats, condicions laborals adaptades als serveis que es presten i l’especialització dels professionals de la sanitat pública. Així com de la contínua formació que desenvolupen al llarg de la seva carrera professional.


#5

Transparència, democràcia i participació, nous criteris de governabilitat del sistema, sota estricta transparència i rendiment de comptes, espais de participació democràtica dels professionals, dels usuaris i del territori dins dels centres sanitaris, dins d’uns nous Governs Territorials de Salut i dins del CatSalut. Més eines i autonomia a la Sindicatura de Comptes, i altres òrgans de control, així com suport a les recerques independents.


#6
  1. Suggeriment de nova redacció:
    • La participació i l’apoderament de la ciutadania en les polítiques públiques és un valor de qualitat democràtica en el qual s’ha de creure fermament. Cal activar un fort lideratge del poder polític per poder vèncer inèrcies i interessos oposats a la mateixa. És fonamental que aquest lideratge sigui compartit entre la ciutadania, els professionals i l’administració de salut i benestar social; assegurant els mecanismes de participació activa i real per part de la ciutadania i informant i empoderant a la població immigrada sobre els seus drets d’atenció sòcio-¬‐sanitària. Cal establir transparència, avaluació i participació de la ciutadania i dels treballadors i treballadores a tots els nivells del sistema. Cal impulsar la creació dels òrgans i mecanismes de participació de base, reforçar la qualitat i representativitat de la comunitat en els consells ja existents en tot el territori català i cal desplegar també comissions de salut de centres sanitaris amb la presència de representants de la ciutadania. La posada en marxa dels Plans de Salut Local poden ser un instrument de participació fonamental.