Ampliar l’educació en la fase de 0-3 anys

educació

#1

Aquesta etapa de la vida té un gran pes en el desenvolupament psicològic de les persones, és per això que cal destinar-hi tots els recursos possibles. A més, l’oferta pública d’educació infantil és especialment rellevant per assegurar que tant pares com mares puguin combinar la dedicació i el contacte amb els infants amb la continuïtat de la seva activitat professional.


#2

Implicació real dels municipis amb una xarxa pública real, no externalitzada de les llars d’infants municipals, assequibles per les famílies, en funció de les diferents rendes familiars i on es garanteixin les places a tots els infants


#3

No permetre la gestio privads ni la participació d’empreses
privades al sistema educatiu públic. No permetre la privatització de les escoles bressol
ni de la seva gestió. En general, acabar amb la privatització de la gestió de centres
educatius sostinguts amb fons públics. Per que el que volem és una educacion publica i que tots els treballadors esten protegits laboralment amb qualitat i sous dignes. També que l’educació tingui un contingut amb qualitat, volem q als escoles bressols a 3 professionals per cada 20 nens Petits de 0-3. També que el menjar que se li dóna a aquests petits sigui de qualitat.


#4

El 0-3 hauria d’esser una etapa publica, gratuita i universal. La primera etapa educativa del sistema, gestionada per la Generalitat, per tal que arribés a cada poble. Possibilitat que ara no podem complir tots els Ajuntaments.
Com a segon efecte, les dones, les encarregades majoritariament dels cuidados, tindrien la possibilitat real d’incorporar-se al món del treball, de la vida social.
Tercer, augment de llocs de treball.
Quart, canvi en la percepció cultural. L’educació comença als 0 anys, els esforços corresponen a l’administració publica, la capacitat de gestionar la diversitat, la multiculturalitat seria un valor afegit per a la societat


#5

Les ratios al 0-3 haurien de respondre a un sistema educatiu de qualitat. 6 / 10 /16 infants per curs, amb doble parella d’efucadores i amb un horari que permetés la conciliació familiar.


#6

Des de l’eix d’educació de Barcelona en Comú proposem algunes esmenes i la incorporació d’algunes idees (ho assenyalem en negreta):

Ampliar millorar l’educació de l’etapa 0-6 anys (títol canviat)

Aquesta etapa de la vida té un gran pes en el desenvolupament psicològic de les persones, és per això que cal destinar-hi tots els recursos possibles. Caldrà garantir la continuïtat i coherència entre els dos cicles de l’etapa i fer que esdevingui també una etapa pública, gratuïta i universal en tota la seva extensió (0-6).

A més l’oferta pública d’educació infantil en el primer cicle 0-3 és especialment rellevant per assegurar que tant pares com mares puguin combinar la dedicació i el contacte amb els infants amb la continuïtat de la seva activitat professional. En paral·lel és indispensable continuar treballant per la conciliació familiar amb l’assoliment d’horaris i permisos familiars més racionals.


#7

Totalment d’acord amb tot el que comentes i, per això crec que convindria fer esment en el fet que aquesta etapa educativa té un gran pes en el desenvolupament educatiu i aprenentatge al llarg de la vida.