Accés universal i convivència enriquidora

educació

#1

Volem una xarxa d’escoles públiques i gratuïtes que garanteixi un accés universal i una convivència enriquidora, sense diferències per raons d’origen social, d’ètnia, de religió, de gènere, d’orientació sexual o de necessitats educatives. Una escola amb el català com a llengua vehicular, en el marc d’un model plurilingüe. Una escola amb un mestissatge pluricultural, que garanteixi la cohesió i el creixement personal, social i educatiu.


#2

Aquest tema i el d’Educació inclusiva es podrien fusionar ja que els enunciats són pràcticament idèntics. Només caldria afegir les paraules “educació inclusiva” a la primera línia:

Volem una xarxa d’escoles públiques i gratuïtes que garanteixi una educació inclusiva, un accés universal i una convivència enriquidora, sense diferències per raons d’origen social, d’ètnia, de religió, de gènere, d’orientació sexual o de necessitats educatives. Una escola amb el català com a llengua vehicular, en el marc d’un model plurilingüe. Una escola amb un mestissatge pluricultural, que garanteixi la cohesió i el creixement personal, social i educatiu.


#3

Des de l’eix d’educació de Barcelona en Comú, proposem algunes esmenes i la incroporació d’alguna idea. Ho assenyalem en negreta:

Volem una xarxa d’escoles públiques i gratuïtes que garanteixi un accés universal i una convivència enriquidora, sense diferències per raons d’origen social, d’ètnia, de religió, de gènere, d’orientació sexual o de necessitats educatives.

S’ha de fomentar la cooperació dels centres i, malgrat les característiques pròpies de cada un dels projectes educatius, s’ha de treballar perquè tots es pugin percebre com a equivalents.

Defensem el català com a llengua vehicular de l’escola, en el marc d’un model plurilingüe, una escola amb un mestissatge pluricultural, que garanteixi la cohesió i el creixement personal, social i educatiu.


#4

En “Acceso universal y convivencia enriquecedora”
Se dice:
“Una escuela con el catalán como lengua vehicular, en el marco
de un modelo plurilingüe. Una escuela con un mestizaje pluricultural, que
garantice la cohesión y el crecimiento personal, social y educativo.”

Ya que nos preguntaran qué vamos a hacer con el castellano, ¿no podriamos decirlo?.
No solo nos preguntaran, sino que diran que queremos eliminarlo.
No solo diran sino que ya lo dicen.
LUEGO,
Qué sentimientos impiden que digamos en este punto o en otro que se quiere también potenciar los conocimientos de castellano en la enseñañnza.
He leido la ponencia y salvo error no lo he encontrado.


#5

Per tal que l’accés sigui universal necessitem que l’educació sigui equitativa, amb la gratuïtat dels menjadors escolars així com les activitats extraescolars i l’adquisició de llibres de text i material escolar.