CAPÍTOL I. DISPOSICIONS GENERALS: article 2. Convocatòria d’eleccions


#1

2.1. Òrgans competents:

a) Eleccions a òrgans d’escala catalana: el Consell Nacional a proposta de la Comissió Executiva Nacional.

b) Eleccions a òrgans d’escala supra-municipal: el Consell Territorial corresponent a proposta de la Comissió de Coordinació Territorial corresponent.

c) Eleccions a òrgans locals: la Comissió Executiva Local corresponent o la Coordinadora Local corresponent (en cas que existeixi).

d) En el cas que no estigués constituït l’òrgan competent, es procedirà d’acord a l’establert als Estatuts i les seves disposicions transitòries.

e) En el cas que motius sobrevinguts (baixes en els seus membres, consultes revocatòries, aplicació del règim disciplinari, etc.) fessin aconsellable renovar un òrgan intern es podran celebrar eleccions extra-ordinàries d’acord a l’establert en l’article 2.3.b. En aquest cas es procedirà d’acord a l’establert als Estatuts i les seves disposicions transitòries, i la competència correspondrà a:

  • l’òrgan competent ordinari en cas que compti amb la capacitat necessària per a adoptar els acords
  • l’òrgan transitori que el substitueixi

2.2. En tots els casos serà necessari un informe no vinculant emès per l’equip d’Organització i Territori; d’acord al següent procediment:

a) L’òrgan competent informarà de la seva intenció de convocar el procés electoral i dels detalls suficients que el caracteritzin.

b) En un termini no superior a una setmana l’equip d’Organització i Territori ha d’emetre un informe amb possibles recomanacions respecte al procés electoral, i amb especificacions del procediment a seguir per a la notificació dels resultats.

2.3. Marc temporal en el qual es poden convocar eleccions:

a) Convocatòria ordinària. Durant els tres mesos anteriors o posteriors a la finalització del mandat de l’òrgan de què es tracti. La duració del mandat de l’òrgan es comptabilitza a partir de la constitució del mateix.

b) Convocatòria extra-ordinària. En els supòsits previstos a l’article 2.1.e, es poden convocar eleccions extraordinàries totals o parcials (d’una part de l’òrgan), sense que això afecti la celebració de les següents eleccions ordinàries (és a dir, que el mandat resultant de les eleccions extraordinàries resultaria més curt).

c) Per tal d’optimitzar els recursos, l’equip d’Organització i Territori proposarà un calendari marc per la celebració de processos electorals interns (especialment els d’escala local). Igualment podrà aconsellar ajustar les dates proposades pels òrgans competents per tal d’aconseguir una millor coordinació amb el conjunt de processos electorals en curs de l’organització.

2.4. L’acord de convocatòria de l’òrgan competent inclourà els detalls necessaris per elaborar la convocatòria formal d’eleccions (article 2.5) i la/les persona/es responsables de realitzar-la, així com les persones que formaran part de la comissió electoral.

2.5. El procés d’elecció s’inicia amb la convocatòria formal d’eleccions a totes les persones amb dret a vot o a formar candidatura, que es farà arribar com a mínim a través dels canals de comunicació habituals de l’espai que es tracti, i, preferiblement, reforçant la seva difusió i publicitat. Aquesta comunicació obligatòriament ha d’incloure:

a) Calendari electoral amb indicació de les dates de les seves diverses fites

b) Càrrecs que s’escullen (nombre de titulars i suplents, funcions i responsabilitats, duració del mandat)

c) Dates de tancament del cens electoral i procediment per verificar si se’n forma part

d) Requisits, terminis i procediment per presentar candidatures

e) Via de presentació d’al·legacions i impugnacions i mecanisme de contacte amb la Comissió Electoral

f) Reglament electoral d’aplicació i d’altra normativa que pugui afectar


#2

Crec que estaria bé i per una vegada per totes, fóssim capaços d’escollir als nostres representants no en forma de candidatures (grup d’afins i amiguets) sinó en una llista única, on les nostres companyes i companys es presentin i siguin votats tots junts marcant a els que millor ens representin. ¿Que s’aconsegueix amb aquest sistema de llista única? Que no es formin grups o corrents on preval el sectarisme. Si tots/es som del mateix partit i ens uneix el mateix projecte, per què crear candidatures que ens separen a la llarga?